Cherán – mehiško mesto, ki je izgnalo politike in policijo

cheran-mehisko-mesto

Na naši spletni strani smo že objavili zgodbo o Wörglovem šilingu, tokrat pa z vami delimo še navdihujočo zgodbo mesta Cherán, ki se nahaja v Mehiki v pokrajini Michoacán. V tem mestu so se ženske uprle kriminalu, nasilju, preprodajam, ki so bile tam pogoste, nakar so se preostali prebivalci mesta združili s to ideologijo. Iz mesta so nagnali politike, policaje in kriminalce, ter začeli skrbeti za svoje mesto, vključno z ohranitvijo gozdov, ki so jim ga masovno izsekavali. Tako v Wörglu, kot v Cheránu, lahko vidimo moč lokalne skupnosti in povezovanja.

V mestu Cherán (pokrajina Michoacán) v Mehiki so ponovno uveljavili sistem tradicionalne avtohtone družbene odgovornosti in kazenskega pregona, piše MintPress. V začetku leta 2011 so prebivalci mesta sestavili samostojno oboroženo milico za boj proti nezakoniti sečnji gozdov in kartelom trgovine z mamili v svoji okolici. Skupnost je ”dala na čevelj” vse politike in policiste, ki so bili obtoženi korupcije in začela nov (oziroma običajni) sistem upravljanja, ki temelji na Purhépecha tradiciji.

cheran-zemljevid

15. aprila 2018 je Cherán praznoval sedem let od svojega upora proti tako imenovani “narko vladi”. Obletnica je bila obeležena z izvolitvijo tretjega Sveta starešin.

cheran-sedem-let-kasneje

TV Cheran poroča:

”Narko vlada je vključevala različne osebe, vključno s kartelskimi razbojniki, ki so sodelovali z nezakonitimi gozdarji in grozili z uničenjem gozdov Cherana in vsakogar, ki bi jim prekrižal načrte. Cherán je med leti 2007 in 2011 izgubil več kot 50 članov svoje skupnosti. Mnogi so preprosto izginili iz obličja sveta.

Ko se je zgodila vstaja Cherána, so lokalni župan, njegov kabinet in vsa lokalna policija pobegnili iz skupnosti in domorodce prepustili samoupravi. Ta in številne druge podrobnosti, ki so se pojavile po prvih nekaj mesecih vstaje, so pokazale prepletenost lokalnih politikov in policije z organiziranim kriminalom ter zelo nasilno in nezakonito sečnjo okoliških gozdov.”

Ko so odšli skorumpirani politiki in policija, si je skupnost nabavila orožje, vozila in uniforme ter ustanovila svojo lastno “ronda comunitaria” oz. občinsko stražo. Ko se je udar začel, je bilo lahko videti starke s palicami, ki so obhajale in branile skupnost. Zdaj so stražarji večinoma mladi moški in ženske s strelnim orožjem.

Sedem let po vstaji ima Cherán eno najnižjih stopenj nasilja Mehiki. Precejšen dosežek, glede na to, da se nahajajo v izredno nasilni pokrajini Michoacán. “Glavni dosežek je mir. Imajo najnižjo stopnjo umorov v celem Michoacánu – in morda celi Mehiki izven Yucatána,” je dejal Benjamín Fernández, sociolog v Centru za raziskave in višje študije socialne antropologije (Ciesas), navaja The Guardian.

Edino, kar so stranke počele, je, da so nas razdelile,” je povedal Salvador Ceja, poverjenik srenjske zemlje Cherana. “Ne samo tukaj – v celotni državi.”

Kmalu po vstaji so bili vsi mobilni telefoni, televizijski in radijski servisi ukinjeni. S tem je oblast ljudi hotela odrezati od preostalega sveta. V tej situaciji so se prebivalci Cherana združevali v nočne “fogate” ali taborne barikade, ki so postale osrednja točka organizacijskih srečanj. S tem postopkom je lokalna skupnost dosegla soglasje, da se bo vrnila k svoji tradicionalni obliki samouprave z uporabo kolektivnega postopka odločanja, ki se danes nadaljuje.

“Fogate” so se med vstajo srečale vsako noč,” je poročal TV Cheran. “Vsaka fogata je poslala predstavnika s predlogi k skupščini sosesk, ki so nato storile enako ob občinski skupščini.”

Skupščina sosesk in večje splošne skupščine so primer tradicionalne oblike samouprave, ki bile v veljavi v Cheranu še pred štiridesetimi leti. Vendar so bile politične stranke in druge oblike centraliziranega vladanja ljudem sčasoma vsiljene.

Medtem ko srenjska straža nikakor ni popolna uredba, lokalnemu prebivalstvu ponuja koristi, ki jim pod prejšnjo vlado in karteli niso bile na voljo. Lastniki lokalnih podjetij niso več prisiljeni kriminalcem plačati več sto dolarjev na mesec. Varuh skupnosti je izvoljen s strani ljudske skupščine in odgovoren mestnemu zboru.

Ta model družbene ureditve je bližje tradicionalnim sistemom domorodnega upravljanja, v primerjavi z ostalimi modeli, ki so prisotni v sodobnih družbah. Vendar ponuja vpogled v drugačno možnost življenja v družbi, kjer so posamezniki in javnost pripravljeni prevzeti odgovornost za svoje življenje in življenje širše skupnosti v svoje roke. Ko so ljudje prisiljeni izbirati med sprejetjem vsakodnevnega nasilja ali obrambo svojih domov do smrti, je zdrava odločitev iz tega primera več kot očitna. Punt in boj.

Delite naprej ...

Preberite si tudi ...