Socialna resonanca v praksi

socialna-resonanca-praksa

Kaj je to socialna resonanca, katero sem prvič omenil v enem izmed svojih blog zapisov, si lahko preberete tukaj. Slednjega sem zaključil z vprašanjem: »Smo pripravljeni zaživeti v socialni resonanci?«

Najbrž se je mnogim bralcem porodilo vprašanje kako je dejansko videti socialna resonanca v vsakdanjem družinskem, javnem, družabnem in poslovnem življenju. Še najlažje bi to povzel s stavkom: »Delovanje za dobrobit ljudi, okolja, narave, države in planeta, brez da škodujemo komurkoli.« A žal je to pogosto lažje reči, kot narediti.

V »korona časih« se je v mnogih družinah pokazalo na kakšnih temeljih so osnovani njihovi odnosi in koliko so pripravljeni stopiti skupaj in si pomagati v težkih časih. Na površje so prišla mnoga potlačena čustva, nepredelane travme, neobvladljivi strahovi in tudi vsa prikrita agresija. Dokler nam gre fino, se pač imamo fino, vse laufa, a ko napočijo težave, problemi, izzivi, v takšni situaciji ponavadi spoznamo kakšne ljudi imamo okoli sebe. Ali so to res ljudje, ki nam stojijo ob strani, nas spodbujajo in resonirajo z nami ali pa so to ljudje, ki ob teh preizkušnjah in težavah pokažejo svoj pravi obraz.

Če se želimo kot družba spremeniti, ali še bolje rečeno, če želimo kot družba preživeti, se bomo morali naučiti delovati na način, ki je v skladu s socialno resonanco. To pomeni, da je v skladu z radostjo, ljubeznijo, ekologijo, naravo, naravnimi viri, sodelovanjem, pomočjo, zdravjem, imunskim sistemom in še bi lahko našteval. Socialna resonanca tudi pomeni, da pišemo, govorimo, komuniciramo in delujemo v skladu z najvišjo resnico, kar pomeni, da ne zavajamo, da ne lažemo, da ne manipuliramo in da ne krademo.

V nadaljevanju bom predstavil, kako si praktično predstavljam socialno resonanco v naših življenjih …

Socialna resonanca v politiki

Začnimo z najbolj aktualno temo v zadnjih treh mesecih – politiki. Socialna resonanca v politiki pomeni, da se ob vsakem zakonu, predlogu, odloku, ukrepu ali kateremukoli drugemu pravnemu aktu vprašamo, ali je to v skladu z dobrobitjo za vse. To tudi pomeni, da kot politiki ne zavajamo, ne lažemo, ne prilagajamo podatkov, ne krademo in nismo koruptivni oz. podkupljivi. Se pravi, da delujemo v najvišje dobro vseh vpletenih in da ne gledamo na svoje finančne ali kakršnekoli druge interese, saj se zavedamo, da interesi družbe kot celote temeljijo na harmoniji, pravičnosti in sodelovanju.

Obenem to tudi pomeni, da prebivalce, ne glede na njihove prepričanja, misli, besede in dejanja, spoštujemo ter da se prek različnih socialnih omrežij izražamo kulturno, ljubeče in spoštljivo. Človek resnično postane žalosten, ko vidi kako »kulturno« se izražajo nekateri naši vodilni politiki in da ne poznajo osnov slovnice, bontona, spoštovanja, časti in razumevanja. 🙁

Socialna resonanca v bančništvu in financah

Bančni sistem, ki bi temeljil na socialni resonanci, bi bil takšen, da bi vsi vpleteni imeli nekaj od tega in ne samo bankirji, ki večinoma kujejo velike dobičke na račun posojil in ostalih finančnih instrumentov, ko dobesedno iz »nič« z nekaj kliki na računalniku ustvarjajo denar.

Trenutni gospodarski in bančni sistem je zasnovan tako, da vse temelji na potrošnji in maksimiranju dobička, ob tem pa se gospodarstveniki in politiki nič ne vprašajo kakšna je škoda za okolje in da se na tak način ustvarjajo še večje socialne razlike med revnimi in bogatimi.

V to kakšen bi bil dober bančni oz. finančni sistem, se v tem članku podrobneje ne bom spuščal, saj je to izjemno kompleksna tematika. Vsekakor pa je več kot očitno, da je trenutni bančni sistem daleč od tega, da bi bil v skladu s socialno resonanco.

Socialna resonanca v gospodarstvu in poslovanju

V svetu, kjer se deluje po načelih socialne resonance, se proizvajajo samo izdelki, ki so trajno obnovljivi, ne onesnažujejo okolja ter imajo cene, ki niso »napihnjene« in manipulacija s cenami tako izdelkov kot tudi storitev ne obstaja. Vsak udeleženec v procesu razvoja, proizvodnje in prodaje dobi pošteno plačilo, hkrati pa tudi kupec dobi pošteno ceno.

V svetu socialne resonance različni »Black Friday-i« in »Cyber Monday-i« izgubijo svojo vrednost, namen in poslanstvo, saj se kot družba začenjamo zavedati, da niso več potrebne manipulacije s cenami, velikanski popusti in nenasitna potrošnja, ki je samemu sebi namen.

Tudi podjetniki se začenjajo zavedati, da je potrebno prodajati izdelke po cenah, ki imajo neko vrednost in stalnost. Ugotavljam, da je v zadnjih letih »velik popust« postal splošno sprejet trženjski prijem in da si brez popustov in akcij sploh ne znamo več predstavljati nakupovanja. Če izdelku ali storitvi znižaš ceno za 70 ali celo 90 %, potem v tem trženjskem sistemu nekaj ne funkcionira.

Socialna resonanca v družinskih in partnerskih odnosih

Kljub temu, da smo preko različnih socialnih omrežij vse bolj povezani, prihaja do tega, da se v naših družinskih in partnerskih odnosih sploh ne znamo več povezati med seboj, se pogovarjati in preprosto biti tukaj in zdaj ter uživati v prijetni družbi brez različnih »motečih« elektronskih dejavnikov.

socialna-resonanca-praksa-druzina

Socialna resonanca v odnosih pomeni, da smo vedno iskreni, odkriti, ljubeči in srčni ter da v vsaki situaciji zberemo pogum, da povemo tisto, kar v določenem trenutku čutimo, mislimo ali pa nas v določenem odnosu moti, boli ali omejuje. Na ta način se mnogi odnosi dvignejo na višjo raven, saj se srčno povežemo eden z drugim in s tem varanje, laži, prevare, manipulacije ter nasilje postanejo preteklost.

Socialna resonanca v izobraževanju

Učitelj, ki živi po načelih socialne resonance, se zaveda, da s svojimi mislimi, besedami in dejanji vpliva na vsakega učenca, dijaka ali študenta. Globoko v sebi ve, da bo vedno deloval tako, da bo sočloveka spodbujal, navdihoval in se z njim pogovarjal na način, da bo druga oseba imela občutek, da je vredna pozornosti, ljubezni in spoštovanja.

Na ta način bi se precej zmanjšalo število samomorov med mladimi, obenem pa bi se izboljšala tudi njihova samopodoba, saj bi se počutili vredne, slišane, videne in sprejete. Učitelj, ki razume načela socialne resonance, deluje tako, da v vsakem učencu, dijaku ali študentu vidi tisto najboljše ter mu pomaga, da kot odraščajoča oseba razvije vse svoje darove, potenciale in talente.

Socialna resonanca v zdravstvu in farmaciji

Uporabljajo in razvijajo se zdravila, ki so brez stranskih učinkov in ki temeljijo na naravnih substancah in zdravilnih rastlinah. Zdravila nimajo patentov, in razvoj zdravil, ki škodujejo človeku, je prepovedan. Cepiva so le še preteklost, saj zdravniška skupnost obelodani zamolčano resnico, kaj cepiva dejansko vsebujejo in da nimajo pozitivnih učinkov na zdravje novorojenčkov, otrok in odraslih.

Tako uradna medicina kot komplementarna medicina sodelujeta z roko v roki in si pomagata, saj je po načelih socialne resonance njun cilj zdravje in dobro počutje posameznika in ne maksimalni dobiček farmacevtskih podjetij. Ne zdravijo se več samo simptomi, temveč se vedno stremi k temu, da se najdejo pravi vzroki, ki so privedli do poslabšanja zdravstvenega stanja določene osebe.

Socialna resonanca v kmetijstvu

Kmetijstvo je trajnostno naravnano in ekološko, brez pesticidov, herbicidov, umetnih gnojil in ostalih umetnih oz. kemijskih onesnaževalcev okolja, zemlje in hrane. Uvaja se nov način kmetovanja, ki omogoča, da se zemlja obnovi brez umetnih substanc ter da se pridelek poveča brez umetnih gnojil in škropiv. Celotno kmetijstvo stremi k temu, da so izdelki čim bolj sonaravno pridelani in polni vitaminov in mineralov, ki jih rastline pridobijo iz zdrave in s humusom obilne zemlje.

socialna-resonanca-praksa-kmetijstvo

Kmetijstvo na tak način poveča hektarske donose in s tem pridobijo vsi – kmetje oz. pridelovalci, prehrambena oz. predelovalna industrija ter končni potrošniki oz. kupci, saj se prodajajo in tržijo samo izdelki, ki so zdravju koristni in hranljivi, kar vse skupaj vodi do boljšega zdravja, več energije in manj bolezni v svetu.

Pridelava, predelava in distribucija hrane je urejena tako, da se vsi presežki hrane smotrno uporabijo in se izvozijo v tiste predele sveta, kjer ljudem primanjkuje hrane. Na tak način lakota postane le še daljni spomin.


To, kar sem navedel, je le nekaj primerov socialne resonance, a ne smemo vedno samo s prstom kazati na politike, gospodarstvenike, farmacevte, zdravnike … temveč začeti s socialno resonanco v vseh porah družbe – od naših najmlajših do najstarejših članov populacije, kajti socialna resonanca ni samo imaginaren pojem, je način življenja delovanja, komuniciranja in sočustvovanja.

Naš planet Zemlja še zdaleč ni prenaseljen, hrane in vode je več kot dovolj za vsakogar od nas, če smo seveda pripravljeni delovati na način, da pomislimo ne samo nase, temveč na družbo kot celoto. Potrebno je egoizem zamenjati s sočutjem, strah in jezo z ljubeznijo in radostjo, ter pomanjkanje z obiljem. Skupaj zmoremo več, kot si v tem trenutku mislimo, problem je samo v tem, da smo se oddaljili od sebe, od sočloveka, od narave, od živali, od planeta .. in prišel je čas, da se zopet približamo sebi, sočloveku, naravi, živalim in planetu. 🙂

sprememba-v-svetu
Delite naprej ...

Preberite si tudi ...